KĄ BŪTŲ GERIAUSIAI DARYTI DABAR?

06 Bal 2021

ŽINIŲ  PATIKRINIMAI? ATSISKAITYMAI?

NESINERVINK

 Atmink, kad egzaminus laikai ne dėl tėvų, mokytojų, o dėl savęs, todėl nesistenk pateisinti aplinkinių lūkesčių.

 Kad ir kas benutiktų, egzaminai nenulemia tavo tolimesnio gyvenimo.

Egzaminai ir žinių patikrinimai yra neišvengiama dažno jaunuolio gyvenimo dalis. Vieniems mintis apie artėjančius egzaminus sukelia nedidelį nemalonumo jausmą, kitiems – siejasi su labai dideliu stresu, baime.

Atmink – nerastume nei vieno žmogaus, kuriam egzaminas nesukeltų nemalonaus pojūčio.

Rūpintis dėl ateities ir jausti nedidelį kiekį streso yra normalu. Nedidelis stresas padeda susikaupti, mobilizuoti jėgas ir kūrybiškai spręsti problemas. Kai streso būna per daug, tiek mokytis, tiek atlikti užduotis darosi sunkiau.

Sveika ir subalansuota mityba, pakankamas miego kiekis, drungnas dušas, mankšta ar valanda, praleista gryname ore, padės ilgiau išlikti budriems, geriau veiks atmintis, bus lengviau susikaupti.

KĄ BŪTŲ GERIAUSIAI DARYTI DABAR?

Planavimas.

Tinkamai organizuota diena ir veiklos planavimas yra viena iš priemonių, mažinančių egzaminų stresą ir prisidedančių prie efektyvesnio pasiruošimo egzaminams.

Pertraukos.

Mokantis dėmesys išlaikomas apie 30 min., todėl kas 20-30 min. reikalingos 3 min. pertraukėlės. Mažiau nei 3 minučių neužtenka pailsėti, o per ilgesnį laiko tarpą pernelyg atitolstama nuo mokymosi turinio. Po 2-3 val. privalu užversti knygas ir padaryti 20-30 min. pertrauką (pasivaikščioti lauke, atlikti fizinius pratimus).

Fiziniai pratimai.

Protinio ir fizinio aktyvumo kaita – tai nuovargio profilaktika. Fizinis aktyvumas padeda iškrauti „neigiamą energiją“.

Miegas.

Miegant, smegenys apdoroja tai, kas išmokta, atsistato organizmo išeikvota energija, resursai. Ruošimasis egzaminui ir jaučiama įtampa ypač pareikalauja energijos sąnaudų. Besimokantys neretai patenka į spąstus manydami, kad ilgiau pasimokę – daugiau atsimins. Tačiau miego trūkumas atsiliepia pažintiniams procesams: sulėtėja mąstymas, sunku įsiminti ir atsiminti, sutelkti dėmesį.

Maistas.

Gerk daug vandens, arbatos, o ne  energetinių gėrimų ar kavos. Maistas turi būti įvairus, maistingas ir turtingas vitaminais. Mokantis ir apdorojant informaciją, smegenims ypač svarbūs yra B grupės vitaminai, kurių yra grūduose, žaliose lapinėse daržovėse, piene ir pieno produktuose bei kiaušiniuose. Nemažai svarbus yra vanduo. Jo trūkumas veikia psichinius procesus – akivaizdžiai nusilpsta gebėjimas mąstyti ir susikaupti.

Vaistams – ne.

Jei jaučiama didelė įtampa, geriau rinktis natūralius raminamuosius produktus: petražoles, obuolius , migdolus, žolelių arbatą.

Pozityvus mąstymas.

Koncentruokis į mokymąsi, o ne į būsimus rezultatus, tada sumažės nerimas Bendravimas su pozityviai mąstančiais žmonėmis suteikia pasitikėjimo kritinėse situacijose. Galvokite pozityviai – mintyse įsivaizduokite savo sėkmę, kokį gerą pažymį jūs gausite, kad jūs ir jūsų artimieji džiaugsis jūsų sėkme.

Humoras.

Humoras – vienas iš veiksmingiausių kovos su stresu ir nerimu būdų. Juokas sužadina, masažuoja raumenis ir sukelia atsipalaidavimo pojūtį. Tad į egzaminus žiūrėkite su sveika humoro doze. Nesureikšminkite egzaminų, tačiau ir nesumenkinkite jų reikšmės.

ŽINIŲ  PATIKRINIMO DIENĄ ...

Jei pradedi stipriai nerimauti, nebūk vienas su savo mintimis ir jausmais. Pasidalink jais su savo draugais, šeimos nariais, bendramoksliais.

Jei egzamino metu pradėsi panikuoti, jausti, kad viską pamiršai, kelias minutes atlik kvėpavimo pratimą, tam, kad nusiramintum.

Po vieno atsiskaitymo pasistenk apie jį daug negalvoti. Verčiau susikoncentruok ties kitu artėjančiu atsiskaitymu.

Pasitikėk savimi ir savo žiniomis – juk mokeisi 10 metų, atlaikysi ir dar kelis išbandymus.

 

 

Rekvizitai

Biudžetinė įstaiga  Klaipėdos r. Lapių pagrindinė mokykla

Įmonės kodas: 191791237

Adresas:  Klaipėdos r. sav. Lapių k. Žvelsos g. 13

Telefonas: +370 46 446925

El. paštas: info@lapiumokykla.lt